Zo voorkomt u spierpijn en de gipsvlucht naar huis
Geplaatst op door Rian in Nieuws

Niet iedereen wordt blij van de kou, maar voor ski- en snowboard-fanaten is kou de voorbode van het wintersportseizoen. Heeft u al geboekt? Volg dan onderstaande tips om uw lichaam wintersport-klaar te maken.

Met deze tips kunt u nu alvast aan uw conditie en spierkracht werken voor een minder pijnlijke wintersportvakantie.

Ski-fitness

Sommige spieren die u tijdens het wintersporten gebruikt, doen de rest van het jaar weinig. Omdat u de hele dag op de piste staat, is het dus niet zo gek dat u de eerste dagen van de vakantie veel spierpijn hebt. Door deze ‘luie’ spieren voor de vakantie alvast te trainen, voorkomt u de ergste spierpijn en verkleint u de kans op blessures. Veel sportscholen bieden speciale ski-fitness om deze spiergroepen te trainen. Het klinkt misschien suf, maar tijdens uw vakantie hebt u er profijt van.

Indoor-skibaan

Beginnende skiërs of snowboarders kunnen oefenen op een indoor-skibaan. Om echt goed voorbereid te zijn, is het verstandig om lessen te nemen, dan hoeft u dat niet meer te doen als u op de echte piste staat. Voor degenen die al jaren op wintersport gaan, is een bezoekje aan een van de hallen met kunstsneeuw ook aan te raden. Zo kunnen uw spieren alvast wennen aan de bewegingen en heeft u de ergste spierpijn niet op vakantie, maar in Nederland. 

Applicaties

Op internet zijn verschillende websites te vinden met oefeningen die uw spieren voorbereiden op de vakantie in de sneeuw. Ook kunt u applicaties voor uw telefoon downloaden die u helpen met de voorbereidingen. Het vereist enige discipline, maar als u een paar weken voor vertrek begint met de oefeningen, kunt u voorkomen dat u met de gipsvlucht naar huis gaat.

Bron: http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Reizen/321616/Zo-voorkomt-u-spierpijn-en-de-gipsvlucht-naar-huis.htm?rss=true